سالن عقد در کرج

 

 

سالن عقد مجلل در کرج

 

مراسم عقد کنان در سالن عقد چیست ؟

مراسم عقد کنان یکی از مراحل ازدواج جوانان ایرانی است که پس از مراسم خواستگاری و بله برون برگزارمی شود.

معمولا برگزاری این اداب و رسوم به عهده خانواده عروس است که داماد به همراه خانواده با کیک یا شیرینی و دسته گل به مراسم می روند.

در این رسوم خانواده ها سعی می کردند به دلیل بالا بودن مخارج با خرید کادو یا هدیه های نقدی به دو زوجین در شروع زندگی مشترکشان کمک کنند، یا بخشی از وسایل مورد نیاز انها را تهیه کنند.

سالن عقد مجلل

سالن عقد در کرج

در سالن عقد کرج شما میتوانید در فضایی شیک و مجلل پذیرایی مهمانان خود باشید و شبیبه یادماندنی برای خود و همسرتان رقم بزنید تمام تلاش تیم ما بردو اصل اساسی میباشد. 

نکته مهم برای عقد محضری اماده سازی مدارک لازم و انتخاب سالن عقد است.

حتما در زمان مراجعه به محضر برنامه ریزی مراسم عقد را با انها انجام دهید، ومدارک لازم برای مراجعه به مرکز بهداشت جهت انجام ازمایشات قبل از ازداواج را دریافت کنید.

سالن عقد مجلل

لوازم مورد نیاز عقد محضری در سالن عقد

برای عقد محضری چی لازمه؟!

خرید حلقه

این امر اولین گام و مهم ترین گام برای عقد محضری در سالن عقد است. خرید حلقه ازدواج داماد بر عهده عروس است و حلقه عروس نیز توسط داماد تهیه می شود.

لباس عقد محضری

در رابطه با لباس عقد محضری در سالن عقد باید به فرهنگ و همچنین رسم های موجود در خانواده و اقوام خود توجه کنید.

کادو سر عقد

می توان گفت کادوهایی که خانواده داماد و عروس به آنها هدیه می دهند معمولا به گونه ای است که به عنوان پشتوانه ای مالی در آینده به حساب می آید.

رایج ترین کادوهای سر عقد

عکاس و فیلم بردار

رفتن به اتلیه و همچنین تصویربرداری از مراسم در محضر اهمیت بسیاری دارد.

پذیرایی از مهمان

اگر شما قصد پذیرایی با شام یا ناهار در رستوران را دارید حتما رستوران مد نظر خود را از قبل انتخاب کنید

انتخاب و یا تزیین سفره عقد

در عقد محضری و چه در عقد هایی که در تالارها… برگزار می شود سفره عقد اهمیت بسیاری دارد پس شما ابتدا مشخص کنید که می خواهید سفره عقد طبق سلیقه شما تزیین شود یا سفره های آماده از قبل محضر عقد را انتخاب می کنید.

اسپند

برای اینکه پیوند عروس و داماد از صدمه ها در امان باشند اسپند برسر سفره می گذارند.

کله قند

هنگام خوانده شدن خطبه عقد برسر عروس و داماد توری حریر و مستطیل شکل و سپید رنگ گرفته می شودکه با ساییدن یک جفت کله قند هم شکل و هم اندازه روی پارچه ای بر سر عروس و داماد به نیت فر و باریدن شادی و شیرینی بر سر آنها طی زندگی مشترک صورت می گیرد.

آب

به رسم پیشینیان درون سفره عقد به نیت خلوص پاکی و صداقت در زندگی کاسه ای آب می گذارد و گاهی دو ماهی قرمز نیز درآن می اندازند که نشانه حیات است.

فندق،گردو،بادام

درون سفره عقد خوراکی هایی از برکات الهی قرار می دهند.فندق بادام و گردو از جمله این خوراکی ها محسوب می شود.

درخت گردو به دلیل عمر طولانی که دارد سمبل افزایش طول عمرعروس و داماد است. بادام و فندق هر کدام میوه هایی بهشتی هستند که سمبل تداوم نسل و نوه دار شدن است.

عسل

در مراسم عقد برسر سفره جامی از عسل قرار می دهند. عسل نشانگر لحظات شیرین و دلنشین است، که یکی از رسم های زیبا پس از جاری شدن خطبه عقد است.

تخم مرغ

تخم مرغ نشانگر باروری و تداوم نسل است لذا یکی از وسایل نیاز سفره عقد محسوب می شود اغلب تعداد تخم مرغ ها را پنج یا دوازده می گذارند آن هم به نیت پنج تن دوازده امام(ع) و چهارده معصوم (ع) انتخاب می کنند.

میوه

میوه از دیگر اجزای سفره عقد است. بر سر سفره عقد سبدی از میوه های رنگین مانند انار، سیب و آناناس و… قرار می دهند که به معنای نعمت های رنگارنگ و طبیعی خداوند می باشد.

برای سفره عقد در سالن عقد چه چیزهایی لازم است؟

هنگامی که عروس و داماد می خواهند اولین گام مشترک خود را در مسیر زندگی بردارند بر سر سفره عقد می نشینند تا با گفتن یک بله، زندگی جدیدی را اغاز کنند.

اما دقیقا این سفره شامل چه چیزهایی می شود؟

مطمعنا همه ما از تمامی وسایل مورد نیاز سفره عقد آگاهی نداریم.

ما تصمیم گرفتیم شما را با اجزای آن اشنا کنیم…

قران کریم و جا نماز

قرا ن کریم به نشانه ی مورد تایید قرار داشتن وصلت از سوی خدای بزرگ و درخواست خوشبختی و برکات الهی جلو اینه قرار می گیرد. و جا نماز را به روی اینه و روی آن مهر و تسبیح قرار می دهند. این ها همگی نشان از پای بندی روح و زوج به اصول دین بوده و برای تازه عروس و دامادها برکت دارد.

اینه

عضو اصلی سفره عقد مه در بالای سفره عقد قرار می گیرد آینه حاکی از زلال بودن و صافی است که عروسی و داماد با نگریستن در آنها دل هایشان نسبت به هم مانند آینه صاف و زلال می شود.

شمعدان

شمعدان که عموما به هماره اینه به صورت جفت خریداری می شود در دو طرف آینه فرا می گیرد و سمبل روشنایی و گرم شدن پیوند عروس و داماد است.

کاسه نبات

جای نبات بالای سفره عقد است

که نمادی از شیرینی برای شروع پیوند زناشویی است به طور معمول آن را از نبات اعلای زعفرانی درست می کنند.

گل

سبدی از گل برسر سفره عقد قرار می دهند. گل طراوت و شادابی را به سفره عقد می آورد و زیبایی سفره عقد را دو چندان می کند، و نمادی از زیبایی پیوند ازدواج است.

مراسم عقد و عروسی از دیدگاه اسلام:

پیامبر صلی الله علیه و آله فرموده است > أعلِنُوا هذا النِّكاحَ و اجعَلُوهُ في المَساجِدِ: مراسم عروسی را اشکارا و در مساجد برگزار کنید.

جشن گرفتن برای عقد یا عروسی و یا برای هر دو نه تنها ناپسند نیست بلکه بسیار پسندیده مطلوب و لازم است.

جوانان به خصوص دختران!

آرزو دارند که برای عقد و عروسی شان جشن گرفته شود که باید به این آرزو پاسخ مثبت داد، از نظر اسلام جشن گرفتن در این باره مستحب و مطلوب است.

لذا از مسلمانان انتظار می رود در جشن های شادی به موارد زیر توجه کامل را داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *